Low-tech-beslutning uden fortrydelsesret

Det skal heller ikke være så high-tech det hele tænkte hun, da hun bestilte sin billet til lidet ophidsende Jyllandstogtur i morgen over nettet. Måske mest fordi hun ikke gad sætte printeren til, og allligevel havde en forudanelse om, at det der “print din billet ud selv” sikkert ville fucke op, og at DSB garanteret ville have verdens længste telefonkø, hvor man så kunne vente uendeligt på at få løst problemet. (Deres hjemmeside er fx. ikke gearet til at bestille returbilletter, man kan pænt lave en ny søgning + bestilling og få endnu et ekstra bestillingsnummer at huske på. Også vildt overvurderet dét der returpjat, hvem i alverden har dog brug for det? Man kan jo bare blive i Jylland.)
Næh næh, tænkte hun glad – så får jeg da også en frisk gåtur op til stationen ud af det. – Det var selvfølgelig før udmattelsen overmandede hende med en ukarakteristisk lur på sofaen og hun blev panikvækket en time senere af arbejdsrelateret problem i telefonen, der skulle løses pronto…
Så nu går jeg rigtig glad og frisk ud i regnen & blæsten, der er så voldsom at mine usle vinduer giver sig for vindstøddene.

Update: Efter tur til stationen med i regn & blæst viser det sig at DSBs high-tech billetautomat er så sikret mod misbrug af dankort, at man ikke kan få lov til at købe 2 billetter i træk på det samme dankort. Virkelig et godt træk, når nu ud- og hjemrejsen er på hver sin billet…

6 thoughts on “Low-tech-beslutning uden fortrydelsesret

  1. Nelliken

    Det kaldes sørvis’ – det gør DSB meget i.

    Mere end i systemudvikling, tror jeg?

    Det er formentligt samme sørvis’-begreb der gør at man IKKE kan selvprinte en pladsbillet dagen før man skal bruge den. Kun tidligere. Så kan man nemlig have den rigtigt lang tid, når man skal ærgre sig over at den ikke kan refunderes.

  2. AnetQ Forfatter

    Sørvis frem for systemudvikling, ja det lyder også godt med den allitteration. Måske de skulle prøve det som slogan i stedet for “Tog til Tiden”?

  3. kkk

    Med hensyn til dankortmisbrug, så er det ikke nødvendigvis DSB’s skyld. Dankortsystemet er indrettet sådan, at man ikke kan hæve to ens beløb umiddelbart efter hinanden.

  4. AnetQ Forfatter

    …pis oss! Fordi jeg tydeligvis er næsten lige så low-tech-tjekket som DSB. Til gengæld er jeg hurtigere til at løse problemerne; tiden er nu GMT+1 også på min blog.

  5. MariaHønen

    Det er virkelig ærgeligt at det skal være så besværligt. Jeg skal faktisk en tur til Jylland/Århus i næste uge – men der er slet ikke nogen problemer, for jeg er så vigtig (i den sammenhæng) at andre sørger for booking og hotel og det hele. Jeg skal bare møde op. Fedest! mere af det ;)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.